Vulture
Ching-Ying Chien (UK/TW)
27.07 | 21:30 | Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”
Εισιτήρια: 12€ (κανονικό), 9€ (φοιτητικό, ανεργίας, πολυτέκνων)
Born in 1988, Taiwan. Graduated from Department of Dance, National Taiwan University of Arts. Freelance artist work with Akram Khan Company (UK) and Compagnie du Hanneton (FR)
She has worked with Akram Khan Company since “iTMOi” in 2013. Her performance in “Until the Lions” won the Outstanding Female Performance (Modern) at the 2016 National Dance Awards (UK). Dance critic Lyndsey Winship also praised her “a woman of powerful but serene stillness, who shape-shifts between delicate, melting movements, stubborn decisiveness and contorted convulsing.” And “Outwitting the Devil” in 2019.She is also as a Akram Khan Company rehearsal director and company repertoire workshop teacher.
In 2020. She started working with James Thierrée -Compagnie de Hanneton in creation “Mo’s” and “ROOM”.
She has also collaborated with different choreographers and companies in Taiwan, such as Fang-Yi Sheu, Shu-Yi Chou and HORSE theater. Besides theater performance, she also worked as the art model and improvising dancer for Guo-qiang Cai’s “Day and Night”, a gunpowder drawing. She was the dancer and choreographer for “Stranger”, a music video for hip-hop musician Plan B, and few videos for British electronic band The Chemical Brothers, both projects directed by Adam Smith. Together with Akram Khan, she co-created a duet for “Can We Live with Robots”, a TV documentary commissioned by Channel 4. Recently, she performed in “The Silent Burn Project” – a documentary celebrating the 20th anniversary of the Akram Khan company during the Covid pandemic time.
Her latest choreography piece is “Vulture”, supported by LMF Dance Fund. National Culture and Arts Foundation (Taiwan) and Akram Khan company, which has performed in Lilian Baylis Studio of Sadler’s well and Weiwuying National Kaohsiung Center for the Arts. ”Vulture” also been selected as one of twenty pieces in Aerowave 2023.
Η αρχική έμπνευση για αυτό το έργο προήλθε από έναν παλιό θιβετιανό μύθο για τους γύπες. Λέγεται ότι κανείς δεν βλέπει ποτέ το σώμα ενός νεκρού γύπα. Όταν ένας γύπας ξέρει ότι η ζωή του είναι κοντά στο τέλος της, πετάει ψηλά προς τον ήλιο και λιώνει στο τίποτα. Ο μύθος αυτός συνδέεται λίγο με τον ελληνικό μύθο του Ίκαρου και του Δαίδαλου. Ο άνθρωπος μιμείται τη φύση και αποτυγχάνει. Ο απέραντος ουρανός της ελευθερίας παρακινεί τον Ίκαρο να πετάξει ψηλά μέχρι να λιώσουν τα φτερά του και προκαλεί την πτώση του. Και οι δύο χαρακτήρες πλησιάζουν τον ήλιο. Ο γύπας ελέγχει το τέλος της δικής του ζωής, ενώ ο άνθρωπος χάνει τη ζωή του για τη λαχτάρα της ελευθερίας.
Η Ching-Ying Chien εμπνεύστηκε επίσης από τη ζωή της. Ως μάρτυρας του θανάτου της οικογένειάς της ή φίλων της, μαθαίνει την ανεξέλεγκτη φύση της ανθρώπινης ζωής και επικαλείται τους διάφορους περιορισμούς του ανθρώπου. Ως χορεύτρια, μπορεί να απελευθερωθεί από το ανθρώπινο πλαίσιο και μεταμορφώνεται με τη θέλησή της. Στη σκηνή είναι άλλοτε ζώο και άλλοτε άνθρωπος. Ερμηνεύοντας τη δυνατότητα, την αδυναμία, την τρέλα και τον έλεγχο ενός ελεύθερου πνεύματος μέσα σε ένα ανθρώπινο σώμα, εξερευνά τον περιορισμό και την ελευθερία της ζωής.
Χορογραφία: Ching-Ying Chien
Συνθέτης/ Κιθάρα/ Ηχητικά: Joseph Ashwin
Μουσικός συνεργάτης/Drum: James Heggarty
Σχεδιασμός φωτισμού: Jui-Hsuan Tseng
Κοστούμια: Marie Cantenys
Το Vulture ανατέθηκε από το National Performing Arts Center – National Kaohsiung Center for the Arts (Weiwuying), Taiwan. Έκανε πρεμιέρα στο Playhouse στις 8 Νοεμβρίου 2018.
Επιχορηγήθηκε από το National Culture and Arts Foundation, Taiwan. Υλοποιήθηκε μέσα από επιχορήγηση του Lo Man-Fei Dance Fund, Cloud Gate Culture and Arts Foundation, Taiwan.
Η ανάπτυξη της σύντομης εκδοχής του Vulture έγινε από την Akram Khan Company στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Portraits in Otherness και η πρώτη φάση έκανε πρεμιέρα στις 7 Ιουνίου 2018 στο Lilian Baylis Studio, Sadler’s Wells Theater, Ηνωμένο Βασίλειο.
27 Ιουλίου | 21:30 | Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”
Ching-Ying Chien – Vulture