21.07 - 22.07 | 10:00 - 11:00

Το ContaKids είναι μία δραστηριότητα που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2 έως 5 ετών και στους γονείς τους ή σε κάποιον ενήλικα με τον οποίο έχουν αναπτύξει κάποια σχέση. Δουλεύοντας με το σώμα, την κίνηση και την σωματική επαφή, οι γονείς και τα παιδιά αναπτύσσουν μια νέα μορφή επικοινωνίας μεταξύ τους.

Το ContaKids, λοιπόν, είναι μια μέθοδος που προωθεί την ιδέα της χρήσης της σωματικής επαφής με στόχο να αναπτυχθεί μια ουσιαστικότερη μορφή επικοινωνίας μεταξύ των γονιών και των
παιδιών με ευχάριστο τρόπο. Δουλεύοντας σωματικά και κινητικά το παιδί μπορεί να βελτιώσει τις κινητικές του δεξιότητες, να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του, ενώ οι γονείς αναπτύσσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά.

Βαθμιαία οι στόχοι της μεθόδου είναι οι εξής:
1. Μία ώρα όπου το παιδί και ο γονιός μπορούν να μοιράζονται αφοσιωμένοι ο ένας στον άλλον.
2. Ανάπτυξη των κινητικών τους ικανοτήτων
3. Αλλαγή της καθημερινής κινητικής τους ρουτίνας
4. Ανάπτυξη ενός νέου, μη λεκτικού τρόπου επικοινωνίας μεταξύ τους
5. Ανάπτυξη εμπιστοσύνης μεταξύ τους και της αυτοπεποίθησής τους

Βασικές αρχές του ContaKids:
-Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Η καλύτερη μορφή μάθησης είναι μέσω της εμπειρίας και η αποτυχία είναι μια βασική πτυχή αυτής της διαδικασίας. Στο ContaKids επιτρέπουμε στο παιδί να αντιμετωπίσει προκλήσεις παρέχοντάς του την ελάχιστη δυνατή στήριξη. Επιτρέπουμε στο παιδί να πέσει όσο το δυνατόν περισσότερο καθώς είναι εξαιρετικά σημαντικό και συχνά αποφεύγεται. Στόχος είναι να κατανοήσουμε μόνο πότε είναι πραγματικά πιθανό να πληγωθούν και να παρέμβουμε αναλόγως. Ο πειραματισμός είναι αναπόσπαστο και ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της μάθησης και της ανάπτυξης. Είναι σημαντικό λοιπόν να επιτρέπουμε στα παιδιά να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους.

-ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΟΥΝ
Οι ενήλικες συχνά αγκαλιάζουμε ή κρατάμε τα παιδιά με αποτέλεσμα αυτά να συνηθίζουν να μένουν παθητικά και να νιώθουν βαριά. Αν αντίθετα τα παιδιά είναι υπεύθυνα για το πώς θα κρατηθούν από τον ενήλικα και πως αυτά θα τον κρατήσουν, γίνονται ενεργά και ανακαλύπτουν τις δυνατότητες που έχουν σε σχέση με τους ενήλικες. Όταν οι ενήλικες αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους για να υποστηρίξουν ή να κρατήσουν το παιδί επάνω τους, τότε το παιδί αναπτύσσει τις κινητικές του δεξιότητες βρίσκοντας νέες γωνίες και θέσεις για να κρατηθεί. Αναπτύσσεται η ικανότητά του να αισθάνεται, να λαμβάνει δηλαδή πληροφορίες μέσω της αφής. Αντίστοιχα ο ενήλικας μαθαίνει να αντιλαμβάνεται ακριβώς τη θέση του παιδιού πάνω στο σώμα του καθώς και τον τρόπο με τον οποίο το παιδί παραμένει στη θέση του.

-ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Οι ενήλικες έχουμε την τάση να ενεργούμε αντί για το παιδί προσπαθώντας να δημιουργήσουμε για αυτό τα κατάλληλα ερεθίσματα, αν και το περιβάλλον είναι πλούσιο σε αυτά ώστε να ανακαλύψουν μόνα τους ότι αξίζει την προσοχή τους. Η επιθυμία να δημιουργήσουμε ευχάριστες προκλήσεις, με συγκεκριμένους στόχους, περιορίζει τα παιδιά σε ένα στενό πλαίσιο, χάνοντας άλλες ευκαιρίες. Σημαντικό είναι να ενισχύσουμε και να εξασκηθούμε σε ένα πλαίσιο όπου τα ενδιαφέροντα του παιδιού διαχωρίζονται από τις εμπειρίες που οι ενήλικες θέλουμε για αυτά να έχουν.

-ΙΣΟΙ ΡΟΛΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΑ
Χορεύοντας μαζί, το παιδί και ο ενήλικας είναι ίσοι. Ο καθένας έχει την ελευθερία να διαλέξει την επόμενη κίνηση και τίποτα δεν επιβάλλεται. Το παιδί αναπτύσσει την ανεξαρτησία του με την υποστήριξη του γονιού, επιτρέποντας μια πιο ελεύθερη φυσική κίνηση.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2 έως 5 ετών, με μικρές αποκλίσεις και σε έναν ή και δύο ενήλικες, που θα τα συνοδεύουν και θα συμμετέχουν εξίσου. Δεν χρειάζεται προηγούμενη εμπειρία με την κίνηση ή τον χορό.

Μάρθα Αρναούτογλου

Αποφοίτησε το 2011 από την ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού “Ανδρομάχη Καφαντάρη”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σύγχρονου χορού και κλασικού μπαλέτου και τον Απρίλιο του 2016 εκπαιδεύτηκε στη μέθοδο του ContaKids από τον ιδρυτή του,ItayYatuv, στο Τελ Αβίβ.

Επίσης, είναι απόφοιτος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με σπουδές στην Ψυχική Υγεία παιδιών και εφήβων και στο Ψυχόδραμα.

Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα προσφέροντας εθελοντική εργασία σε κοινωνικά ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες. Παράλληλα, παρακολουθεί σεμινάρια σύγχρονου χορού με στοιχεία ακροβασίας.

Για συμμετοχή στείλε email στο: dd.ch.workshops@gmail.com